Begynd at designe dit logo

5 effektive markedsføringsstrategier for din byggevirksomhed

Udgivet: 21/07/2021

En smart markedsføringsstrategi er afgørende, selv for en byggevirksomhed. En markedsføringsstrategi hjælper dig ikke kun med at få kunder, den kan også løse mange af dine forretningsproblemer.  

En vellykket markedsføringsstrategi giver dig mulighed for at få klarhed over dit mål; det vil gøre det muligt for teamet at fokusere på dette mål og gøre koordineringen lettere. Desuden vil det hjælpe dig med at overvinde de forhindringer, som en byggevirksomhed står over for i en mættet branche. Derfor bringer vi dig de fem bedste markedsføringsstrategier for en byggevirksomhed, der vil ændre spillet fuldstændigt.

Online-annoncering

Get Digital 

 

I den digitale tidsalder har virksomheder brug for en online tilstedeværelse for at trives. Uanset om du er en byggevirksomhed eller et enmandshold, vil en onlineplatform hjælpe dig med at etablere og udvide din virksomhed eksponentielt. I betragtning af, hvordan verden er blevet online, vil dit fravær fra det digitale samfund kun påvirke dig og din virksomhed. 

En af de bedste måder at blive digital med din virksomhed på er at lancere dit eget websted. En professionel websideudvikler kan hjælpe dig med at designe den perfekte webside til at etablere din virksomhed online. Sørg for at indarbejde alle væsentlige aspekter af din virksomhed på hjemmesiden. Investering i design og indhold vil også hjælpe med at engagere flere kunder. 

Hjemmesiden vil ikke kun tjene det formål at blive opdaget, men den vil også formidle flere oplysninger om din virksomhed, din arbejdsmoral, dit tidligere arbejde og dine kontaktoplysninger. Det vil give potentielle kunder mulighed for at komme i kontakt med dig og efterlade deres forespørgsler eller beskeder til dig også.

Branding for virksomheder

 

Rebranding af din virksomhed 

 

En afgørende markedsføringsstrategi er at skabe et brand, der vækker genklang hos din målgruppe. Når du påbegynder en markedsføringskampagne for din byggevirksomhed, er det obligatorisk at rebrande din virksomhed. 


Ved at skabe et professionelt brand for din virksomhed kan din målgruppe såvel som søgemaskinerne betragte dig som en professionel og troværdig virksomhed. Virksomheder med større troværdighed vil som følge heraf få større eksponering online. 
 
Den vigtigste del af et brand er dets ansigt – logoet. Det logo, du designer til dit brand, vil repræsentere din virksomhed på hele internettet. Derfor bør det første skridt være at rebrande med et logo. Du kan hyre grafiske designere til at skabe et professionelt brandlogo til din virksomhed, eller du kan bruge en online logogenerator til at skabe et professionelt logo på ingen tid. 
Når du har et logo, kan du gå videre til bannere, flyers, plakater og visitkort for at nå ud til flere mennesker og fremstå mere professionelt. 

Target marketing

 

Investér i markedsføring på sociale medier 

 

Nu, hvor du er online og har et professionelt designet brand, skal du lade folk vide, at du er her og klar til at betjene dem. I fysiske omgivelser ville du bruge skilte til at lede folk hen til din virksomhed.

Den digitale pendant til dette markedsføringstrick er markedsføring på de sociale medier. Der er flere sociale medieplatforme til rådighed, som man kan benytte sig af. Så hvordan finder du ud af, hvor din digitale markedsføringskampagne begynder?

Lav lidt research om din målgruppe. Hvor tror du, at din målgruppe hænger ud? Er det Facebook? Twitter? LinkedIn? 
Det bedste trick til at overtage de sociale medier er at investere i 3 til 4 trendy sociale medieplatforme. Du kan gøre brug af Facebook Ads eller Instagram Ads til at promovere din virksomhed online. Du kan også bruge Snapchat, Twitter eller Pinterest til at lede folk til dit websted. Alt salgsfremmende indhold skal dog være kreativt og skal tvinge dit publikum til at tjekke din virksomhed ud. 

Markedsføring med partnere

 

Marketing med partnere 

 

En af de bedste marketingstrategier for at nå ud til et større publikum er at indgå et partnerskab med et andet brand, der ligner dit, og krydspromovere hinandens produkter eller tjenester for at give dine kunder en frugtbar kombination. 

Når du indgår et partnerskab med en ny virksomhed, får du ekstra eksponering og eksponerer dig selv for en helt ny målgruppe. Sørg for, at den virksomhed, som du indgår partnerskab med, ikke er en direkte konkurrent, da det ikke ville være til gavn for nogen af mærkerne. Du kan give eksklusive rabatter til din partners kunder, eller du kan slå dine tjenester sammen for at give dem noget nyttigt. 
Et glimrende eksempel på dette ville være at slå sig sammen med et malerfirma. Mens du tager dig af byggeriet for dine kunder, kan din partner tage sig af de maleropgaver, der er tilgængelige der. Du skal sikre dig, at din partner har et betydeligt publikum til din fordel. 
 

Oprettelse af en blog

Skab en blog

 

Mens det kan virke usædvanligt at have en 'byggeblog,' er det alt andet end det. Ligesom alle andre virksomheder og brancher bør en byggevirksomhed også have en blog. En blog vil hjælpe dig med at engagere din målgruppe og samtidig formidle din professionelle viden gratis. 

Når din målgruppe søger på internettet efter trivielle tips relateret til byggeri, og din blog dukker op, vil det betyde, at du måske tjener et lead. Hvis læseren gennemgår dit indhold og kan lide det, er der gode chancer for, at de vil være endnu mere interesserede i tjenester og ekspertise. 

Du kan skrive artikler og blogs og korte DIY-videoer for at engagere dit publikum og lade dem vide, at du’er en professionel, der ved, hvad de’gør. 

Velbevidst indhold på din blog vil også hjælpe med at rangere dit websted højere på søgemaskinerne, så folk nemt kan finde det.     


In Conclusion

 

En byggevirksomhed har brug for en professionel markedsføringsplan og markedsføringsstrategier lige så meget som enhver anden virksomhed. At være i stand til at markedsføre sin virksomhed med succes er virkelig prisværdigt. Vi har givet et par eksempler på vellykkede markedsføringsstrategier, som kan hjælpe dig med at starte og udvide din byggevirksomhed.

Vores fokus har primært ligget på de digitale medier, fordi det er der, hvor folk bruger en stor del af deres tid i dag. Selvom du bør tage dig af fysiske markedsføringsstrategier, vil de ovennævnte tips hjælpe dig med at etablere et stærkt fundament for din byggevirksomhed, hvilket vil hjælpe dig med at gennemføre en vellykket fysisk markedsføringskampagne. 

Har du brug for et logo til din virksomhed? Hvorfor ikke designe det selv?

 

Hvis du ikke har penge til overs i dit budget til et logo, skal du ikke fortvivle. Mens du tidligere måske havde begrænsede muligheder, er teknologien i dag blevet så avanceret, at stort set alle kan designe deres eget logo ved hjælp af et online logo design tool som logogenie. 

I vores digitale tidsalder handler designprogrammer mindre om dine hænders tekniske færdigheder og mere om dine kreative idéer. Du behøver’ikke at beherske dine penselstrøg eller blyantskygger — du behøver’ikke engang have faste hænder. Med digitale logoværktøjer er alt, hvad du behøver, en idé.

Logogenie og andre online designværktøjer bruger skabeloner til at gøre design hurtigt og nemt, selv for nybegyndere. Først vælger du din branche fra dropdown-menuen. 

 

Logogenies logo maker


Vi’har kategoriseret vores skabeloner efter behov og krav i de bedste brancher, så det er det første skridt at finde din egen. Vores algoritme vil derefter generere de bedste valg for din branche. 

 


Du skal blot vælge den, du kan lide, og begynde at redigere. Du kan tilpasse hver enkelt skabelon, som du vil, og tilpasse dine valg til: 

 

Hovedbilleder
Firmanavn og slogan
Font og typografi
Farveskemaer
Tekst- og billedstørrelser
Tekst- og billedplacering
Indførelse af nye ikoner
Layering (placering af nogle billeder bag eller foran andre)

 

Du kan vælge fra vores interne bibliotek med over 200 ikoner. Et hurtigt blik viser, at der er masser af de intellektuelle billeder, som vi nævnte ovenfor, herunder træer med regnbueblade, skjoldkamme, bøger, studenterhuer og meget mere. 

 

Hvis du ønsker at bruge mere avancerede teknikker, har vi skrevet en quick beginner’s guide to using Logogenie. Her forklares alle nuancerne i Logogenie-grænsefladen, herunder hvordan du redigerer individuelle aspekter af grundbilledet, ændrer visse farver, men ikke andre, og hvordan du perfektionerer din typografi. 

Med en DIY-logoskaber som Logogenie kan du skabe et logo på professionelt niveau på få minutter. Når du’er færdig, kan du købe alle tilladelser og kommercielle licenser for $24,90, hvilket giver dig dit logo for evigt. 

Mens skabelon-stilen til design fungerer godt for nybegyndere, vil du få bedre resultater, hvis du lærer nogle grundlæggende principper for grafisk design på forhånd. Læs vores blog for at få særlige designtips direkte fra ekspertdesignere. 

 

Author Profile



David Anderson er uddannet cand.merc. med speciale i marketing. Han har specialiseret sig i kommunikationsdesign og har hjulpet mange brands med at nå deres mål inden for marketingkommunikation. Nu skriver han for freelancekunder om emner relateret til brand design, visuel kommunikation og marketing.  

 

Se vores andre artikler

x