Begynd at designe dit logo

Branding på Facebook | Sådan brander du din forside og dit profilbillede på Facebook

Udgivet: 09/06/2020

Et Facebook-coverbillede, også kendt som et Facebook-banner, er det større billede øverst på din profil, til højre og over dit profilbillede. Ligesom med dit profilbillede er coverbilleder offentlige. Det betyder, at alle, der besøger din profil, vil kunne se begge. Facebook-omrids - hvordan du tilføjer eller ændrer dem her. 


Facebook-omslag har mulighed for at tvinge besøgende til at engagere sig på mange måder, herunder at besøge dit websted, købe et produkt eller en tjeneste, abonnere, finde ud af noget om en vigtig meddelelse eller begivenhed eller foretage en hvilken som helst ønsket handling, som du vælger at fremme øverst på din side. Hvorfor er forsider så vigtige? Covers er reklameskilte eller en betydelig ejendomsplads på din virksomhedsside. Disse visuelle Call-To-Action-elementer har potentiale til at konvertere besøgende til leads, og det er tilfældigvis det første, som besøgende ser.

Der er millioner af potentielle målkunder, der besøger Facebook hver dag, da Facebook er blandt de største globale sociale medieplatforme. Virksomheder kan og vil udnytte dette til deres fordel, hvor Facebook-covers øger kendskabet til mærket, spreder budskabet om din virksomhed og giver dig mulighed for at skille dig ud fra resten. 

 

Specifikationer

 

Krav til Facebooks branding


Facebooks forsidefotos på en desktop vises bedst på 851 pixel i bredden og 315 pixel i højden og mindre end 100 kilobyte. De indlæses hurtigst som en sRGB JPG-fil. På smartphones er Facebooks forsidefotos 640 pixel brede og 360 pixel høje. mere om det her. 


Facebook-videoomslag er også en mulighed, hvor de vises på samme måde som fotos. Den anbefalede størrelse er 820 pixel gange 462 pixel. Videoen skal have en længde på mellem 20 og 90 sekunder. De afspilles ikke automatisk eller afspiller lyd fra videoen automatisk, så sørg for, at videoen stadig er lige så engagerende, mens du holder dette i tankerne. Når det er sagt, giver Facebook-omslagsvideoer en god mulighed for at promovere dit brand og kan ofte være mere engagerende end fotos.

Så længe du er her, skal du lige få en kort bemærkning om profilbilleder: Deres størrelse er 180 x 180 pixel på computere og 128 x 128 pixel på smartphones. Profilbilleder beskæres altid til en firkant. Det er vigtigt at huske på, hvordan forsidefotos eller videoer og profilbilleder ser ud sammen og forblive æstetisk konsistente. 

 

Regler for omslagsbilleder

 

Facebook beskriver vigtige regler, som du skal følge, når du opretter dit forsidefoto. Hvis disse regler ikke overholdes, er der risiko for, at det bliver slettet, og at din side kan blive forbudt. Dit coverfoto eller din video må ikke krænke nogens ophavsret eller være vildledende og vildledende. Det’er bedst ikke at inkludere tredjeparts mærker, produkter eller sponsorer. Sørg for, da det er indstillet til offentlig, at fotoet eller videoen er både familievenlig og sikker til arbejde. 

 

Bedste praksis

 

Generelt design
 

Facebook branding example

 

Sørg for at have din Facebook-sides generelle design i tankerne, når du tilføjer eller ændrer både profilbillede og coverbillede eller video. Når det er sagt, skal du følge grundlæggende principper for logodesign for at skabe et rent og mindeværdigt design.  Overvej tekst, størrelsen af grafiske elementer, layout og hvid plads. Du må ikke overkomplicere det overordnede design i dit forsidefoto, da kaos kan drive dit publikum væk. Find balance inden for de visuelle elementer, du inkluderer (dette omfatter dit firmalogo), men tænk over, hvordan det kunne være justeret til højre. Dit Facebook-profilbillede er justeret til venstre, så det giver mening at afbalancere tingene ved at inkludere ord, billeder, grafik osv. på den anden side. 

 

Kend din målgruppe

 

Facebook branding example


Hvem er dit potentielle sæt af kunder, som du ønsker at sælge dine produkter eller tjenester til? Hvad ville fange deres opmærksomhed? Facebook tilbyder praktisk nok en “insight” fane, hvor du nemt kan finde folk i kategorier som køn, placering og primært sprog. Når du har disse data, kan du oprette et forsidefoto, der både tiltrækker dit publikum og efterlader et varigt indtryk.

 

Honorær repræsentation

 

Facebook branding example


Vælg visuelle elementer, der på ærlig vis repræsenterer din virksomhed. Facebook-covers har mulighed for at kommunikere brandets stil og værdier gennem farver og temaer. Spørg dig selv, hvad står din virksomhed for? Hvordan kan dette kommunikeres gennem dit coverbillede? Har du færdigheder eller nye tjenester, som du kan vise frem? Brug coverfotos til din fordel ved at vise det, f.eks. gennem skrifttypemæssigt hierarki. 

 

Konsistens 

 

Facebook branding example


Konsekvens er nøglen. Undgå at ændre dit coverbillede ofte for at holde dit publikum i stand til at genkende, hvad din virksomhed handler om. Det’er muligt at skabe en forlængelse af dit profilbillede gennem gentagende visuelle elementer. Dette kan se fedt og visuelt fantastisk ud, hvis det implementeres helt rigtigt. 

 

Mobiloptimering

 

Facebook branding example


Fordi mange af dine kunder vil se din virksomheds Facebook-side via smartphones, er det vigtigt, at din side også er designet med mobiloptimering i tankerne. Sørg for, at både dit profilbillede og dit coverbillede eller din video vises optimalt på både web og mobil. 

 

Engagement

 

Facebook branding example

 

Hvorfor har du en Facebook-side uden engagement? Hvis du vil skabe en stemning, styrke fællesskabet og starte en samtale, skal du inkludere engagerende billeder og tekst i dit coverbillede på Facebook. Vær kreativ! Brug hashtags, fed skrifttype med korte sætninger eller dit slogan. Vær din egen reklameskilt.

 

Brug Logogenie til at designe dit Facebook-cover

 

Vi har en mulighed for sociale netværk, som du kan købe for at få færdige billeder af dit logo specifikt til sociale netværksplatforme.

For mere generelle tips og tricks til sociale medier kan du finde vores indlæg med titlen “Branding your social network pages” hvor vi skitserer succesfulde måder at bruge vores logogenerator til yderligere sociale medieplatforme, såsom Twitter, LinkedIn, Instagram og Youtube. 

 

Har du brug for branding til din næste virksomhed
 

Logogenies logo maker



Logogenie’s tredje generation gratis logomager giver dig mulighed for at angive din virksomhed’s branche og den foretrukne skrifttype. Gennem tre trin kan du personliggøre dit logo gennem dit firmanavn og din grundlinje eller dit slogan. Første trin: Indtast virksomhedsoplysninger. Industrivalg har et bredt udvalg, herunder byggeri, mode, teknologi, wellness, mad, transport og meget mere. Trin to: Vælg en logoskabelon. Der er hundredvis til rådighed, og efter dit valg kan du få vist et eksempel og downloade. Tilpasning sker gennem ubegrænsede ændringer. Layout, farvepalet, skrifttyper og symboler kan ændres. Trin tre: Der stilles en download i høj opløsning til rådighed, og i mange formater. Logodesignet er kompatibelt med programmer, såsom Adobe Illustrator og Photoshop. 

 

Start design af dit logo

 

Se vores andre artikler

x