Begynd at designe dit logo

Udformning af det rigtige logo til din blog

Udgivet: 30/07/2018

Det er helt sikkert en kompliceret opgave at starte din første virksomhedsblog. Den overflod af information kan ofte forvirre en nybegynder iværksætter snarere end at oplyse ham. Hvorfor? Fordi markedspladsen er i konstant forandring. Det ændrer sig ekstremt hurtigt, og ingen kan “stoppe det”.

Derfor skal enhver blogbegynder forstå, at det kræver smart handling at udvikle en blog, med succes. Der er mange faktorer, der bidrager til succesen for en nystartet virksomhed. En af de vigtigste er designet af platformen og af brandet som helhed.

For at være mere præcis er logoet en af de afgørende komponenter i et succesfuldt brand. Hvis du udvikler noget, der ligger over gennemsnittet, noget, der ligger ud over definitionen af “blog”, betyder det, at din plan er at udvikle et brand.

Logoet er det primære element, der afspejler dit brand’s identitet. Det er den ene faktor, der først introduceres for en ny interesseret kunde, og det er det visuelle stikord, som dine blogbesøgende, følgere og kunder vil huske.

Det er derfor helt sikkert en vigtig foranstaltning og beslutning at vælge dit første forretnings blog’s logo. Derfor deler jeg i dagens indlæg flere tips og tricks, som vil hjælpe dig med at gøre netop det. Vær opmærksom og anvend!

 

Start design af dit logo


1.Tjek dine konkurrenter

Hvor du forsøger at opfinde noget genialt, noget originalt, noget helt og holdent dit eget, bør du overveje dine konkurrenters logoer’s. Ved at gøre dette kan du straks “få en fornemmelse” for din niche markedsplads’dansen, hvilket betyder at du’vil være i stand til at fortælle, hvad der virker og hvad der ikke virker’t.

Hvis du kan analysere din konkurrent’s arbejde uden at fortolke og uden at forsøge at stjæle ideer – blot observere, vil du faktisk forstå mere om, hvad det generelle publikum ønsker fra din niche type brands.

 

2.Vælg noget, du’vil elske på lang sigt

Du skal vælge noget, som du virkelig elsker, noget, som ikke tog lang tid at “vide” at det’er meningen at være. Du ved, hvad jeg taler om – at vælge med dit hjerte og din intuition i stedet for din fornuft, a.k.a. intellektet.

Som ejer af bloggen bør du være den mest passende person til at designe noget, der passer til dit brand. Så hvis du ikke har erfaring med design, er det ikke en undskyldning for at holde dig ude af logo-udviklingsprocessen for din blog.

3.Don’t Exaggerate

Hvad jeg’antyder ved at fortælle dig, at du ikke skal overdrive, er et simpelt faktum, at et logo skal være anstændigt, ikke perfekt. Der’findes ikke noget perfekt, og selv hvis der ville være sådan noget, ville det stadig’ikke tælle så meget, fordi din virksomhed ikke er pålidelig/afhængig af indhold. Når du træffer beslutningen, skal du forsøge at være selvbevidst og i en position med balance mellem ræsonnement og intuition.


4.Det skal afspejle dit brand’s identitet, kultur og mission

Dit logo skal være alt det, som dit brand er. Du ved – et billede siger mere end tusinde ord, og ja, et logo kan virkelig formidle tusinde ord, hvis det’er korrekt afstemt med dit brand’s identitet, kultur eller mission.

Som John Nelson, Marketing Manager hos essay geeks foreslår, “Når folk ser “Coca-Cola”, ser de underholdning, lykke, ferie, familie, glæde – den røde farve, julemanden, reklamen på billioner af dollars og psykologien bag dette brand gør, at de fleste mennesker forbinder Coca-Cola med glæde.”

Nu – deres logo er simpelt og on point, og det er baseret på et auditivt cue i første omgang. Igen bør du lade dig inspirere af personer/virksomheder, der allerede har opnået det, du ønsker at opnå, og det er en vellykket placering af et forretningslogo.

 

5.Vælg de rigtige farver

Den nemmeste måde at identificere farven på dit brand går sådan her: Identificer din målgruppe og nå personer, som sandsynligvis vil få adgang til din blog. Spørg dem, hvilke farver de foretrækker, når de læser en blog, og giv dem 4-5 muligheder. Når de har valgt farverne, så spørg dem, hvorfor de valgte det, og ‘send dem” til den dybere betydning af deres valg. For at gøre det skal du spørge dem, hvordan disse farver får dem til at føle sig.

Hvis du får mønstre, og du kan lide de farver, der har “præsteret” bedst i din undersøgelse, bør du simpelthen gå efter det!

 

6.Påpasset alsidighed

Et godt logo ser godt ud i forskellige formater, herunder på reklamemateriale. Når du vælger det, skal du derfor være opmærksom på dets alsidighed, når du vælger det. Først og fremmest vil du gerne bruge det på dit websted. Derefter kan logoet måske optræde på dit visitkort, skilte, tøj og så videre. Sørg for, at det kommer til at se godt ud på alle de nødvendige materialer, som du vil bruge i fremtiden!

 

7.Tænk på fagfolk og vær ikke bange for at investere

Hvis du’ikke er en ekspertdesigner, bør du nok vælge en professionel, der ved, hvad han’laver. Penge kan være et problem, men medmindre du’er villig til i det mindste at overveje det, bør du’ikke engang forsøge at starte en forretningsblog, for for at tjene penge skal du ofte investere penge.

En professionel vil altid kende sit job bedre end dig, og derfor vil han altid generere bedre resultater. Hvis du har forstået vigtigheden af dit logo, skal du også forstå, at ligesom et logo kan hjælpe, kan det også skade. Hvis det ser uprofessionelt ud, kan det gå ud over din opstart og din langsigtede succes!


Takeaways

Valg af det rigtige logo til din første virksomhedsblog er et afgørende skridt mod en blomstrende langsigtet udvikling. I betragtning af at du’er “her for at blive”, bør du også overveje det faktum, at du altid kan ændre dit logo, hvis du virkelig ønsker at gøre det. Det skyldes, at dit brand ikke er afhængigt af dit logo, og at folk altid vil være i stand til at tilpasse sig den ønskede ændring.

 

Start design af dit logo

 

Se vores andre artikler

x