Begynd at designe dit logo

Logodesign til produktetiketter

Udgivet: 25/02/2019

Logodesign til produktetiketter

Design af et logo til din virksomhed er et kreativt arbejde, der kræver en masse overvejelser. Ikke alene ønsker du, at dit logodesign skal formidle præcist, hvem du er som virksomhed — og se fantastisk ud, mens du gør det — du’skal også overveje, hvordan det vil se ud på dine produktetiketter. Nedenfor er nogle få overvejelser, som du skal have i tankerne, når du designer et logo til trykning af produktetiketter.


Nye produkter


Hold det enkelt

De bedste logoer har en tendens til at være enkle. Nike swoosh og Disney’s Mickey Mouse-logo, for eksempel, er øjeblikkeligt genkendelige, men de er også så grundlæggende som de kan blive fra et grafisk synspunkt. Når det er sagt, er et enkelt design ikke begrænset til ikoner og symboler. Du kan sagtens bruge andre elementer, hvis du sørger for, at designet ikke bliver for rodet. Tænk på, hvordan dit logo vil se ud på dine produktetiketter. Hvis det er for travlt, vil det aflede opmærksomheden fra produktet, mens et enkelt, attraktivt logo kan fremhæve det.

Align dit logodesign med dine produkter og kunder

Du skal også overveje dine produkttyper, hvordan du planlægger at placere dem og din målgruppe. Fremstiller du luksusprodukter? Edgy produkter? Miljøvenlige produkter? Tilbudsprodukter? Bliver de markedsført til mænd? kvinder? børn? Seniorer? Dit logodesign, farveskema og valg af skrifttype bør tage udgangspunkt i disse faktorer.



Start med at designe dit logo

 

Design logoer med produktmærker i tankerne

Tænk på, hvordan dit etiketdesign vil se ud, når det bliver trykt på faktiske produktetiketter. Dine produktetiketter og dit logo er en del af en større brandingstrategi, så brug den som en vejledning, når du vælger skrifttyper og farver til dit logo og eventuelle produktetiketter, du senere designer.

 
  • Farvemuligheder — Hvis du f.eks. planlægger at bruge sorte produktetiketter med hvid tekst (det kan helt sikkert lade sig gøre med farveetiketprintere, der bruger hvid toner), skal du være sikker på, at dit logodesign vil se godt ud mod en sort baggrund.
  • Etiketstørrelsesbegrænsninger — Hvis dine produkter er små, f.eks. tuber med læbepomade, kosmetik eller æteriske olier, har du ikke meget plads til et komplekst logo komplet med en tagline. Er dit logo stadig læseligt eller genkendeligt, når det er skrumpet ned til små produkter? Overvej at lave en separat version af dit logo uden tagline-elementet til trykning af produktetiketter.
     

Design og udskriv dine egne produktetiketter


Design og udskriv dine egne produktetiketter

Når du’har designet et fantastisk logo til din virksomhed, er det’tid til at bruge det på dit websted, visitkort, brochurer og produktetiketter. Til dine etiketter har du to valgmuligheder: bestil store mængder af trykte etiketter fra en kommerciel trykkeri eller tryk dine egne med en farveetiketprinter.

 

Moderne farveetiketprintere tilbyder etiketudskrivning i høj opløsning og i fuld farve på forespørgsel. De er overkommelige og nemme at bruge. Bedst af alt producerer de professionelle produktetiketter af høj kvalitet, der kan konkurrere med dem, der fremstilles af kommercielle trykkerier, uden store minimumskrav til ordrer, spildt lager og lange ekspeditionstider.

 

Design og udskrivning af dine egne produktetiketter giver dig også mulighed for at ændre dem efter behov. Dette åbner døren for sæsonbestemte produktmærkedesigns, private mærkning af dine produkter, samlerprodukter og meget mere. Hvis du har brug for at ændre et produkts formel, instruktioner, udløbsdato, oprindelse eller noget andet, kan du også hurtigt gøre det uden de ekstra udgifter til en kommerciel trykordre eller spildt lagerbeholdning.

 

Start design af dit logo

 

Se vores andre artikler

x