Begynd at designe dit logo

Sådan bruger du avancerede logodesignfunktioner for at få mest muligt ud af vores logoskaber

Udgivet: 07/10/2020

Sådan får du mest muligt ud af dit logodesign


Hvor vi overhovedet dykker ned i emnet om at skabe effektive logoer uden besvær ved hjælp af online logodesignere, vil vi gerne dykke ned i den større idé for at forklare, hvorfor alt dette er relevant for dig. 
 

Hvorfor er logodesign overhovedet vigtigt?

 

Design er overalt omkring os, uanset om vi bruger det bevidst eller ubevidst. Fra det øjeblik du vågner op til det øjeblik du går i seng, er alle aspekter omkring dig blevet omhyggeligt (eller måske ikke så omhyggeligt) designet for at holde dig engageret og få lyst til mere. 


Mere specifikt ved vi, hvad du er her for: logodesign. Logos er det, der forbinder os med store og små virksomheder og alt derimellem. Logoer er alt det, der omfatter den visuelle identitet for et brand eller en virksomhed: skrifttypen, eventuelle billeder eller grafik, farver og formuleringer eller slogans. Det er ganske enkelt sagt, men det er vigtigt at huske disse aspekter, når du forestiller dig dit eget fremtidige eller opdaterede logodesign. 
 

Dertil kommer, at kvaliteterne ved, hvad der gør et godt logo, gentages igen og igen. Gode logoer er tidløse, smukt forenklede, hvilket gør dem mindeværdige og ofte udløser stærke følelser. Disse tendenser har ikke ændret sig gennem årene, og vi tror ikke, at de nogensinde vil gøre det. Endnu mere, ved at implementere disse succesfulde kvaliteter er logodesign yderst effektivt til at kommunikere, hvad din virksomhed handler om.

Nysgerrig på andre måder, hvorpå logodesign kan udføres? Vi’har opsummeret de mest populære måder i vores artikel: 5 forskellige måder at designe et logo på, og hvorfor du bør bruge en logomager. I sidste ende mener vi, at logomagere hjælper med at skabe effektiv branding for både nye og etablerede virksomheder. 

 

“Logo makers er fleksible, brugervenlige og giver dig mulighed for at tage fuld kontrol over det vigtigste aspekt af den visuelle identitet for din virksomhed.”

 

Logogenie giver dig mulighed for at skabe dit perfekte logodesign

 

Vores designere er klar over, hvor skræmmende designprocessen kan være. Vi har afprøvet og testet vores service for at sikre, at brugere, der selv er førstegangsdesignere, kan bruge vores logoskaber uden problemer. Det var og er også vigtigt for originalitet at eksistere inden for logoskaberverdenen, hvilket er grunden til, at Logogenie giver tonsvis af plads til ændringer af eksisterende logoskabeloner. Vi’har sammenlignet og modstillet vores maker med andre i vores artikel: Looking For The Best Logo Maker? See How 9 Popular Logo Makers Stack Up, mens vi forklarer forskellene mellem andre designmuligheder i vores artikel med titlen: Free Logo Makers vs. Paid Logo Makers. For dem, der endda ønsker at justere eller opdatere et eksisterende logo, har vi’udgivet en artikel, der dykker ned i den proces.

Når du følger vores hovedlink til at starte din spændende logodesignproces, vil du først blive bedt om at indtaste et eller et par nøgleord for at skabe en mere skræddersyet og relevant proces til dine behov. Lad’s get started!


Sådan får du mest muligt ud af dit logodesign

 

Sådan bruger du vores logoskaber 

 

Siden eller grænsefladen er organiseret, så du kan navigere problemfrit i processen. Yderst til venstre finder du ikoner for hvert trin i processen, begyndende med “Logos”. Til højre for denne kolonne er der mere specifikke muligheder inden for hvert valgt ikon. Under ikonet “Logos” finder du rullemenuer til at vælge en specifik branche. Du kan vælge mellem en af de bredere “Mest populære” eller “Bogstaver A-Z” muligheder, eller du kan vælge mellem en af de over 40 tilgængelige brancher. Søgebjælken er placeret øverst, hvis du foretrækker at gennemse eller filtrere på denne måde. Dette er ganske nyttigt for specifikke idéer og for virksomheder, der falder ind under flere branchetemaer.

Det er desuden her, du skriver dit firmanavn, en valgfri tagline og beslutter dig for de første designmuligheder for dit logo: skrifttype og type. Der er syv skrifttypemuligheder at vælge imellem, der spænder fra blandet til elegant og fra futuristisk til XXL. Dette vil hjælpe dig med at indsnævre din brandpersonlighed. 

 

Mixed: Dette er et standardiseret, neutralt udvalg, der passer til næsten alle virksomheder. Måske et godt sted at starte, hvis du’er usikker på vores andre kategorier. 
 
XXL: Dette henviser til bogstavernes bredde, men ikke til deres højde. Dette valg fungerer godt til at skabe en subtil, men vigtig atmosfære. 

 
Rundet: Dette er en beskeden, letvægtig typografi til afslappede og mere venligt orienterede brandidentiteter.
 
Kreativ: Dette er en samling af håndskrevne, kursive og finurlige skrifttyper til kunstneriske og finurlige brands.
 
Elegant: Dette omfatter formelle skrifttyper, ofte serifs, som giver en mere professionel og seriøs brandidentitet.
 
Futuristisk: Dette er stilistiske skrifttyper til dem, der ønsker at fremhæve teknologi, modernitet og fremtiden. 
 
Fedt: Dette omfatter, men er bestemt ikke begrænset til store, blokagtige skrifttyper med fokus på bogstaver.

 

Når du har valgt en mulighed fra disse kategorier, vises de andre ikoner fra kolonnen længst til venstre. “Texts”, “Icons”, “Details”, “BG Color”, “Undo” og “Redo” er tilgængelige, så du kan udforske og lege med dit potentielt nye logo. Det er her, de fleste af dine eksperimenter vil begynde.

De fleste af funktionerne findes med en nem drag-and-drop, hvor du kan bruge din mus eller cursor til at flytte hvert element præcis, hvor du ønsker det. Hvis du ved et uheld vælger eller sletter en ændring, er “Undo” og “Redo” ikonerne lige der for at føre dig derhen, hvor du vil hen. Derudover er der yderligere muligheder, når du højreklikker på designet.


Sådan får du mest muligt ud af dit logodesign

 

Placering foran / placering bagved: Dette giver mulighed for at vælge og organisere lagdelementer samt bestemme, hvilke elementer der er vigtigere at se end de andre.
 
Undgå / Gør om: Dette fortryder eller gør tidligere handlinger om, hvis du begår en fejl eller ønsker at sammenligne ændringer.
  
Slet form: Dette fjerner individuelle dele af elementer og ikke hele elementet.

Slet: Dette fjerner alle elementer, men du kan også bruge dit tastatur’s “Slet” tast.
 
Snap til gitter: Dette omplacerer automatisk elementet, så det bliver omplaceret i overensstemmelse med det interne gitter.

 

I ikonet “Detaljer” kan du tilføje sekundær grafik til dit logo for at tilpasse det yderligere. Det er her, du finder ikoner, herunder stjerner, tordenkugler, varemærkebeskyttede symboler, detaljelinjer og andre måder at organisere elementer i dit logo på. Disse kan også ændres i størrelse og omplaceres, som det er tilfældet med hovedikonet. Redigering af detailbilleder fungerer på samme måde som de andre elementer i kolonnen Tilpasning. Disse har alle den samme funktionalitet og kommandoer, som omfatter farvegradienter og lagdeling. Du kan tilføje så mange detaljerede grafikker, som du ønsker, men vær opmærksom på ikke at overdrive designet. Simplicity wins. 

I ikonet “BG Color” er der, hvor du kan angive baggrundsfarven, ellers arbejder du med vores off-white standard. Farver er en vigtig designbeslutning, hvor hver farve indeholder deres egen kultur, følelsesmæssige kontekst og måder at tiltrække dit fremtidige publikum på. 
 
Her’er en hurtig opdeling af de følelsesmæssige konnotationer af hver farve, i henhold til moderne farveteori. Du kan anvende disse på alle farverne i dine logoer — dit ikon, din tekst, dine detaljer — ikke kun på baggrundsfarven.

Når du er færdig med at redigere og er helt tilfreds med dit logodesign, kan du klikke på “Preview my logo” i øverste højre hjørne. Muligheden “Tilbage” findes i øverste venstre hjørne, hvis du ønsker at ændre noget i de sidste trin af processen. 

Det’er vigtigt at huske et par ting, mens du gennemgår denne proces. Hvor sjovt det end kan være, er det også ret nemt at lade sig rive med. Vi’har udgivet et par artikler om best design practices, som skitserer de ting, der skal undgås, Vi har også en artikel, som kan give dig logo design inspiration trends fra i år. 
 
Fra “Preview my logo” siden har du mulighed for at afgøre, om dit logo er klar til at gå i gang. Hvis du ikke allerede har gjort det, kan du tilmelde dig, downloade og vælge mellem de pakker, der passer bedst til din virksomheds behov. En standardpakke starter ved $24,90, som kommer med en højopløsningsgrafik af dit design og kundeservice. Du har mulighed for at inkludere add-ons for ekstra frynsegoder, der er relevante for, hvordan du forestiller dig, at din virksomhed vil bruge logoet.


Logogenie's logo maker


 

Vektorformater: Filformater, der kan ændres i størrelse uden tab af kvalitet. Dette er ideelt, hvis du skal udskrive dit logo i både store - såsom plakater, billboards - og små - såsom ikoner i programmer - formater.
 
Ubegrænsede ændringer: Giver dig mulighed for at designe mange forskellige logoer til varierede anvendelser.
 
Sociale netværksformater: Dette omformaterer automatisk din logofil til sociale medieplatforme, såsom Facebook, Twitter, Instagram og meget mere. 
 
Sort-hvid-formater: Dette er vigtigt til 3D-print, firmamærker og serigrafi.
 
Eksklusivitet: Med denne mulighed fjernes dit logo fra vores websted, så ingen andre virksomheder kan bruge det. 

 

Har du en idé om yderligere funktioner? Har du generelle kommentarer til processen? Vi er altid interesseret i at være på forkant med udviklingen, forbedre vores brugerflade for at være så brugervenlig som muligt og levere de mest opdaterede og spændende funktioner inden for logodesign i vores logoskaber. Føl dig velkommen til at komme i kontakt! 

Se vores andre artikler

x