Begynd at designe dit logo

Hvorfor du har brug for et sort/hvidt logo

Udgivet: 29/03/2018

Så hvorfor har du brug for en sort/hvid version af dit logo? Ud over at supplere din eksisterende logopakke er sort/hvide versioner af dit logo faktisk ret nyttige og bruges i dag på mange forskellige måder. For at forstå konceptet bag sort/hvid logoer, er her lidt mere læsestof om psykologien bag sort/hvid logodesign. Sort/hvid logoer var engang meget populære med trykte produkter. De blev brugt til at spare penge på blæk ved at trykke sort/hvide produkter i stedet for farve. I dag er omkostningerne til farvetryk faldet betydeligt, og flere og flere mennesker kommunikerer på andre måder som sociale netværk, hjemmesider og digitale stationære produkter. Papir synes ikke længere at være det eneste, man kan bruge. Så hvorfor få en sort/hvid version af dit logo ? Her’er et par grunde til, at du ikke bør’strege denne mulighed fra listen.


Hvad er et sort/hvidt logo?

Sort/hvide logoer er monokrome versioner af dit farvede logo. Monokromt er at bruge en enkelt farve i hele logodesignet. Det indeholder ikke andre effekter, skygger eller nuancer end den valgte enkeltfarve.

Sort-hvidt logo

Rejsager til, hvorfor du skal have et sort-hvidt logo


Tryk af specielle produkter

Logoer anvendes undertiden på ikke-konventionelle måder som lasergravering, broderi, 3d-print, tekstilprint. Alle disse produkter bruger specielle maskiner, der ikke understøtter almindelige farvede filer. Det er her, at monokrome (sort/hvid) formater kommer ind i billedet.


Scanning og faxning

Har du nogensinde scannet eller faxet et dokument, og har du fået det helt falmet ud? Med et sort/hvid-logo er chancen for, at det sker, meget mindre! Oftest er det sådan, at når du scanner eller faxer et dokument, understøtter maskinen måske eller måske ikke farver (det gør faxmaskiner normalt aldrig). Det er her, at en sort/hvid version af dit logo er praktisk. Ved at bruge et sort-hvidt logo kan du styrke kontrasten og nuancerne på dine dokumenter og få dit logo til at skille sig mere ud.


Partnerskaber og samarbejder

Et eller andet sted på vejen er du måske interesseret i markedsførings- og partnerskabsaftaler med andre virksomheder. Normalt omfatter disse partnerskaber tilføjelse af dit unikke logodesign på en andens produkter, websted osv. I de fleste tilfælde vil der blive bedt om et monokromt logo. De fleste mærker kan godt lide at have monokrome logoer, så deres side/produkt ikke ser rodet ud med for mange forskellige farver.


Eksempel på sort-hvidt logo


Det er altid vigtigt at give dine partnere dit eget sort/hvid-logoformat. Uanset om det er til udskrivning, scanning eller partnerskaber, anbefales det altid at levere din egen fil frem for at lade en anden konvertere et farvet logo til sort/hvid. Du ved aldrig, hvem der leger med dine filer i den anden ende. De kan være uerfarne eller ikke konvertere filerne korrekt, og du kan ende med et sort/hvid-logo af dårlig kvalitet.


Vores service garanterer den bedste kvalitet af sort og hvidt logoformater. Begynd at designe dit logo online i dag og skab selv noget særligt !
 

Se vores andre artikler

Sådan indsætter du dit logo i Microsoft Word: Fra brevhoveder til kalendere

Sådan indsætter du dit logo i Microsoft Word: Fra brevhoveder til kalendere

  Hvad er pointen med at have et fantastisk logo, hvis du aldrig bruger det? Det er én ting at indsætte dit logo på din hjemmeside, sociale medier og annoncer, men med tanke på hvor meget forretning der bliver gjort med Microsoft Word-dokumenter, hvorfor ikke også der? Hvordan indsætter du dit logo i Microsoft Word?  I denne vejledning forklarer vi trin for trin, hvordan du indsætter dit logo i MS ...

Læs mere
Vores trin-for-trin guide til at opbygge en succesfuld virksomhedshjemmeside for begyndere

Vores trin-for-trin guide til at opbygge en succesfuld virksomhedshjemmeside for begyndere

Uanset din forretningslinje er det i dag et must at have en tiltalende og funktionel hjemmeside. Konkurrencen er hårdere end nogensinde, delvist på grund af pandemien i 2020, der har tvunget os til at overføre vores liv til internettet. Forretningsindehavere i dag skal skærpe deres færdigheder og investere mere indsats i at opbygge deres online tilstedeværelse, herunder brugen af beskedapps til forretning, sås...

Læs mere
Eksempler på, hvordan man designer et kreativt logo ved hjælp af flere teknikker

Eksempler på, hvordan man designer et kreativt logo ved hjælp af flere teknikker

Der er gode logoer, og så er der fantastiske logoer. Hvad adskiller de to? Alle effektive logoer følger de samme grundlæggende retningslinjer for grafisk design, men de fantastiske har lige det lille ekstra: kreativitet. For de fleste mennesker kan et kreativt logo design gøre forskellen mellem at blive husket og at blive glemt få sekunder efter at være set. Men hvad gør et logo kreativt? Hvordan kan du desig...

Læs mere
Hvordan designer og trykker man tilpassede T-shirts med virksomhedens logo

Hvordan designer og trykker man tilpassede T-shirts med virksomhedens logo

Brugerdefinerede t-shirts med dit fantastiske firmalogo er en fantastisk og effektiv måde at øge brandbevidstheden til næste niveau. Vi har skabt en guide til at beskrive og hvorfor og hvordan for at få dig i gang på dit t-shirttrykseventyr.    Branding af brugerdefinerede t-shirts     Der er meget få lejligheder, hvor folk ikke kan bære deres yndlingskomfortable t-shirts. T-shirts e...

Læs mere

Generer et AI-genereret logo nu

Du skal indtaste dit firmanavn
x