Du har fat i noget stort. Fantastisk. Din kommende forretningsidé har så meget potentiale. Alt’er endelig ved at falde på plads, bortset fra én ting. Du mangler et firmanavn. At finde på et navn til en virksomhed kan virke som en overvældende opgave, som at klatre op ad et bjerg. Det’er i god praksis at gøre et par ting, før man starter processen. Bryd processen ned trin for trin. Skærp i...
Læs mereNår du har brug for et logo til dit brand, er en logoværktøjsmaskine den hurtigste og nemmeste måde at få et logo på. Men ligesom med alt andet på internettet har du’et væld af muligheder. Og præcis som alt andet på internettet og på butikshylderne, kan det være sværere at vælge den rigtige, jo flere muligheder du har. Vi tog et nærmere kig på otte af de mest populære logo-magere ...
Læs mereDu tror måske, at alle bygge- og anlægslogoer stræber efter at være grumme og hårde, men sandheden er, at de er lige så stilfulde og moderne som i enhver anden branche. Faktisk bruger byggefirmaer nogle af de mest kreative og visuelt imponerende logoer af alle brancher. Når alt kommer til alt, hvis nogen ved, hvordan man bedst passer former sammen, er det dem. Men verdens største byggefirmaer b...
Læs mereEt Facebook-coverbillede, også kendt som et Facebook-banner, er det større billede øverst på din profil, til højre og over dit profilbillede. Ligesom med dit profilbillede er coverbilleder offentlige. Det betyder, at alle, der besøger din profil, vil kunne se begge. Facebook-omrids - hvordan du tilføjer eller ændrer dem her. Facebook-omslag har mulighed for at tvinge besøgende til at engagere s...
Læs mereMennesker elsker dyr, så mange virksomheder vil naturligvis gerne have dem med i deres logoer. Dyr repræsenterer det bedste af os — løver symboliserer mod, ugler symboliserer visdom osv. — så i stedet for at bruge, lad os sige, et “klogt menneske” som din maskot, vil du’kommunikere din brand identitet hurtigere og mere direkte med en ræv. Fra beklædning til sociale m...
Læs mereFra software til hardware, smartphones til smarte køleskabe - teknologivirksomhederne lever på grænsen mellem vores moderne verden og fremtiden. Og selv om deres teknologi understøtter næsten alle andre virksomheder på planeten, adskiller teknologivirksomhederne sig fra alle andre brancher i deres virksomhedskultur, markedsføring og endda i deres logodesign. Teknologibranchen er paradoksalt nok ...
Læs mereSå du ved nu, at dit logo skal have en iøjnefaldende farvepalet, der passer til dit brand, hvis du ønsker at få kontakt med din ideelle målgruppe. Og i andre artikler, vi har udgivet, har vi talt om hvad forskellige farver kommunikerer, når de bruges i logoer, og vi har vist dig forskellige måder at kombinere farver i dit logo på for at skabe engagerende visuelle elementer. Men der er mere i at...
Læs mereLige gamle krigsbannere er dit sportslogo et opråb til fans overalt, under og efter kampen. Sportslogoer skal påtage sig mere ansvar end forretningslogoer — de’er prydet på spiller custom jerseys, baner, scoreboards og masser og masser af merchandise. Med andre ord skal der mere end bare et vredt dyr til at lave et godt sportslogo (selv om det er en god start). Hvis du ønsker et...
Læs mereEn virksomheds visuelle identitet kan ødelægge, skabe eller hjælpe den til at flyve hele vejen til toppen. En virksomhed eller et brand’s logodesign er faktisk et af de vigtigste aspekter af deres visuelle identitet. Ikke alene adskiller det det ene mærke fra det andet, men det har også potentiale til at forbedre, hvordan virksomheden præsterer, påvirker kundernes valg, skaber loyalitet og opby...
Læs mereNår du designer dit brand’s logo, er der tre store designvalg, du skal huske på: • Shape • Font • Color Form henviser til logoets overordnede form og de former, der anvendes i det, og skrifttype henviser til den skrifttype (eller de skrifttyper), du vælger. Begge disse designvalg kommunikerer dit brand’s personlighed. Farve arbejder lige ved siden af dem o...
Læs mere